> > Mass media : puterea fără contraputere
Mass media : puterea fără contraputere
Autor
EdituraBic ALL
Locul publicăriiBucureşti
Data publicării2002
Tematicamass-media Informatii suplimentare despre mass-media
 
Nota 0/5.00 (0 voturi)

Biblioteca mea

Notă generală

"Comunicarea tinde […] sa devina o profesie si una dintre cele mai dificile, pentru ca ea, ca proces, exista la interferenta dintre domenii de sine statatoare: sociologie, psihologie, lingvistica. Ca domeniu de cercetare, ea traieste din asimilarea si reunirea cuceririlor facute in aceste domenii de sine statatoare." (Paul Dobrescu, Alina Bargaoanu - Argument) In spatiul public al epocii moderne, comunicarea in masa a cunoscut, in timp, suprematia unui mijloc sau a altuia. Rand pe rand, cartea, presa scrisa sau radioul si-au trait propriile perioade de dominatie, fiind astazi puse in umbra de incontestabilul star al zilelor noastre, televiziunea. Pozitia acesteia este insa tot mai amenintata de ofensiva Internetului. Cartea celor doi autori romani realizeaza o incursiune in domeniul comunicarii, o analiza adecvata a proceselor ei, o detaliere a regulilor care le guverneaza si, dupa cum a dovedit-o cu prisosinta practica, o paralela necesara cu tacticile si strategiile guvernarii politice, cele dezvoltate tocmai ca urmare a experimentelor imaginate in domeniul comunicarii. Dar comunicarea in masa (mass communication), cel putin in acceptia sociologului american Harold Dwight Lasswell (1902-1978), este un instrument primordial al formarii si difuzarii simbolurilor legitimitatii unui guvern, un guvern care se confrunta permanent cu un alt actant al vietii socio-politice, opinia publica. Pentru orice pozitie politica, fundamentala devine castigarea acestei opinii publice. Pe ce cai? Desigur, pe cele oferite de mass-media! Si iata extinsa deja aria de tratare a lucrarii: mass-media si opinia publica, persuasivitatea primelor si permeabilitatea celei din urma, mesajele mediatice si raspunsul lor social. Cuprins: Nimic nu e mai real decat opinia publica; Opinia publica si mass-media: Walter Lipmann si Jacques Ellul; Morfologia mijloacelor de comunicare; Aparitia unui nou camp al comunicarii: comunicarea de masa; Atotputernicia media; Persuasiunea – examenul cel mai dificil al comunicarii; Schimbare de paradigma in comunicarea de masa; Descoperirea publicului care judeca, selecteaza si negociaza; Mass-media nu ne invata cum sa gandim, ci la ce sa ne gandim; Media cultiva opinii asa cum un agricultor cultiva pamantul; Oamenii se tem de izolare mai mult decat de eroare; Puterea a patra sau puterea dominanta;Bibliografie.
Mass media : puterea fără contraputere [ Carte ] : Puterea fără contraputere / Paul Dobrescu, Alina Bârgăoanu . - Loc publicare: Bucureşti , 2002 , Bic ALL : Dobrescu, Paul : Bârgăoanu, Alina [ 570 ] . - 269 p. : Carte tipărită
TitluMass media : puterea fără contraputere
Alte informaţii la titluPuterea fără contraputere
Mențiune de responsabilitatePaul Dobrescu, Alina Bârgăoanu
Autor
EdituraBic ALL
Locul publicăriiBucureşti
Data publicării2002
Autor alternativ
EditorBârgăoanu, Alina ALINA - (570) Informatii suplimentare despre Bârgăoanu, Alina
LimbaRomână
Tematicamass-media Informatii suplimentare despre mass-media
Indice CZU659.3
Detalii fiziceCarte tipărită
Paginaţie269 p.
Divizionara • 65
101##a rum
200##a Mass media : puterea fără contraputere
200##e Puterea fără contraputere
200##f Paul Dobrescu, Alina Bârgăoanu
210##a Bucureşti
210##c Bic ALL
210##d 2002
215##a 269 p.
215##c Carte tipărită
215##d Tip coperta:Brosata
300##a "Comunicarea tinde […] sa devina o profesie si una dintre cele mai dificile, pentru ca ea, ca proces, exista la interferenta dintre domenii de sine statatoare: sociologie, psihologie, lingvistica. Ca domeniu de cercetare, ea traieste din asimilarea si reunirea cuceririlor facute in aceste domenii de sine statatoare." (Paul Dobrescu, Alina Bargaoanu - Argument) In spatiul public al epocii moderne, comunicarea in masa a cunoscut, in timp, suprematia unui mijloc sau a altuia. Rand pe rand, cartea, presa scrisa sau radioul si-au trait propriile perioade de dominatie, fiind astazi puse in umbra de incontestabilul star al zilelor noastre, televiziunea. Pozitia acesteia este insa tot mai amenintata de ofensiva Internetului. Cartea celor doi autori romani realizeaza o incursiune in domeniul comunicarii, o analiza adecvata a proceselor ei, o detaliere a regulilor care le guverneaza si, dupa cum a dovedit-o cu prisosinta practica, o paralela necesara cu tacticile si strategiile guvernarii politice, cele dezvoltate tocmai ca urmare a experimentelor imaginate in domeniul comunicarii. Dar comunicarea in masa (mass communication), cel putin in acceptia sociologului american Harold Dwight Lasswell (1902-1978), este un instrument primordial al formarii si difuzarii simbolurilor legitimitatii unui guvern, un guvern care se confrunta permanent cu un alt actant al vietii socio-politice, opinia publica. Pentru orice pozitie politica, fundamentala devine castigarea acestei opinii publice. Pe ce cai? Desigur, pe cele oferite de mass-media! Si iata extinsa deja aria de tratare a lucrarii: mass-media si opinia publica, persuasivitatea primelor si permeabilitatea celei din urma, mesajele mediatice si raspunsul lor social. Cuprins: Nimic nu e mai real decat opinia publica; Opinia publica si mass-media: Walter Lipmann si Jacques Ellul; Morfologia mijloacelor de comunicare; Aparitia unui nou camp al comunicarii: comunicarea de masa; Atotputernicia media; Persuasiunea – examenul cel mai dificil al comunicarii; Schimbare de paradigma in comunicarea de masa; Descoperirea publicului care judeca, selecteaza si negociaza; Mass-media nu ne invata cum sa gandim, ci la ce sa ne gandim; Media cultiva opinii asa cum un agricultor cultiva pamantul; Oamenii se tem de izolare mai mult decat de eroare; Puterea a patra sau puterea dominanta;Bibliografie.
606##a mass-media
675##a 659.3
686##a 65
700##a Dobrescu, Paul
701##a Bârgăoanu
702##a Bârgăoanu, Alina
702##b ALINA
702##4 570

Recenzii

eBiblioPhil
Top